lauantai 14. marraskuuta 2015

Skanssiaiset Kevät & Syksy



Skanssiaiset on nimensämukainen kauppakeskus Skanssin suurimpia kampanjoita. Ne järjestetään 2 kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Teemaväreinä on pinkki ja musta. Pinkki on todella tehokas väri ja kiinnittää hyvin asiakkaiden huomion.

 Skanssin maskottina on sulonien Freddy-pingviini. Hän näkyy tarjouskuvastossa, TV-mainoksissa, somisteissa ja hänet voi myös tavata Skanssin käytävillä Skanssiaisten aikana. Keväällä hän sai kaverin, Hani-mehiläisen. Hän edustaa Skanssin katolla olevia aitoja mehiläisiä. Asiasta voit lukea lisää tästä http://www.aamuset.fi/naista-puhutaan/luontoymparisto/mehilaiset-kotiutuneet-hyvin-skanssin-katolle .Hani-mehiläisen löydät Skanssin nettisivuilta ja muista Skanssin mainoksista, mutta Freddy-Pingviini on edelleen vastuussa Skanssiaisista.




Myymäläsomisteet tulee automaattisesti myymälöihin ja hälytinportit "puetaan" päivä ennen kampanjan alkua. Skanssiaisiin ilmestyy aina oma katalogi, josta jokainen voi bongata itselleen joetukäteen tuotteita joita lähtee hakemaan. Yleensä asiakkaat ottaa joko koko katalogin mukaan tai leikkaa siitä itselleen mieleiset tuotteet ja niiden leikkeleiden kanssa tulevat Skanssiin.





Skanssiaiset alkaa aina maanantaina ja kestää viikon ajan. Somistukseen tuo haasteita se, ettei viikonloppuna oikein voi valmistella myymälää, vaan aikaa kampanjan rakentamiseen on vain 3 tuntia maanantai aamuna. Kun myymälä avataan klo 10.00, sen on oltava valmis. Yksin en ehtisi millään ajoissa, sen takia Maarit on yleensä mun apuna siinä sen koko ajan. Yhdessä ollaan saatu tosi hyvin laitettua kaiken kuntoon ja nämä viimeiset 2 kampanjaa ollaan rakennettu alealueet jo edellisellä viikolla tai jätetty ne edellisestä kampanjasta. Alelistan läpikäynti, tuotteiden lajittelu, hinnoittelu ja niiden siirtäminen vie tosi paljon aikaa ja se oli meidän kompastuskivi ennen näitä kahta viime kertaa. Silloin ennen moni juttu jäi kesken, koska aikaa kaikkeen ei kertakaikkiaan riittänyt. Nyt Skanssiaisiin tulevat tuotteet ja muut aletuotteet hinnoitellaan valmiiksi ja kun tekee hyvän suunnitelman ennen kampanjan alkua, 3 tuntia riittää oikein hyvin kaikkeen. Virheistä oppii!


Kevät


(Pahoittelen kuvien laatua! Vanha puhelimeni ei oikein pystynyt parempaan.)

Löysin varastostamme silinterihatut ja päätin laittaa ne meidän nukeille teeman tukemiseksi. Freddy-pingviinillä on sellainen päässä ja ajattelin, että se voisi olla hauskaa.






Syksy







Hintakylttipohjat yleensä jaetaan liikkeisiin ja jokainen myymälä tulostaa omat hinnat niihin sitten itse. Vila käyttää aina jos vain mahdollista Best Sign ohjelmaa hintakylttien tekemiseen. Siellä on määritetty fontit ja niiden koot valmiiksi, eli se on erittäin helppokäyttöinen ja nopea. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti