Tämä kampanja pidettiin vain Suomessa, toisin kuin muut kampanjat. Ne päätetään yleensä jo Tanskan päässä ja siitä lähetetään yhtenäinen ohjeistus ja materiaalit kaikkiin maihin. Suomen VILA- markkinointitiimi suunnitteli kampanjan ja materiaalit tätä varten. Ideana oli inspiroida asiakkaita mielenkiintoisilla asukokonaisuuksilla, jotka sopivat hyvin töihin tai kouluun. Neljä tuotetta stailattiin neljällä eri tavalla. Niistä otettiin studiokuvat ja painettiin ne katalogiin , jotka toimitettiin kaikkiin Suomen VILA liikkeisiin. Niitä jaettiin asiakkaille kampanjan alkamispäivänä. Katalogi sisälsi myös 20% alekupongin. Kaikkia katalogin tuotteita ei tullut kaikkiin myymäläihin, mutta suurin osa kuitenkin tuli. Puuttuvat tuotteet yritettiin korvata vastaavilla tuotteilla. Kampanjaa mainostettiin tehokkaasti somessa ja kokonaisuudessa se oli mielestäni oikein onnistunut!
Myymälöihin toimitettiin myös ikkunabannerit. Niissä oli katalogin päätuotteiden ja niihin stailattujen tuotteiden kuvat ja hinnat. Myös katalogin etukuponki mainostettiin bannerilla. Nukeille piti pukea kampanjatuotteet mahdollisimman samalla tavalla stailattuna, jotta asiakkaat näkisivät miltä tuotteet näyttää päällä. Moni asiakas tuli myymälään kysymään ikkunan tuotteita, eli se oli todella tehokas.
Autumn in Peru kampanja oli tämän kampanjan kanssa samaan aikaan ja siihen tulleet materiaalit pidettiin myös ikkunoissa.
Mylly
Katalogituotteet piti löytyä helposti myymälän
sisääntulosta.
Kahden viikon kampanjan alkamisen jälkeen vaihdoin
tuotteiden järjestystä ja lisäsin uusia, juuri myymälään
saapuneita tuotteita.
Saarekkeella olleet tuotteet siirsin seinälle.
Skanssi
Ikkunabanneria ei saanut laittaa vielä sinä päivänä kun olin
somistamassa. Tytöt ripusti sen kampanjan alkamispäivänä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti